LA INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL ES FA UN LLOC ENTRE ELS CEPS DEL TREPAT

juny 27, 2025
juny 27, 2025 leaderdelcamp

Barberà de la Conca, 27 de juny de 2025 Aquest matí s’ha celebrat al Viver de Celleristes de la Conca de Barberà una jornada tècnica centrada en la Intel·ligència Artificial (IA) aplicada a la viticultura, una proposta impulsada pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, dins del seu Pla Anual de Transferència Tecnològica 2025 de transferència tecnològica, amb la col·laboració de Concactiva i el Consorci Leader de Desenvolupament Rural del Camp i altres agents del territori.

L’activitat, emmarcada dins la 15a edició de la Festa del Trepat, ha reunit més d’una trentena de professionals del món vitivinícola, representants d’empreses tecnològiques i membres de l’administració per compartir coneixement i experiències al voltant de l’aplicació pràctica de la IA en el sector.

Moment de la explicació d’aplicacions pràctiques amb Intel·ligència artificial

Des de la gestió simplificada dels quaderns d’explotació fins a sistemes de suport a la presa de decisions o tecnologies per a la traçabilitat i certificació de dades, les diverses ponències han mostrat solucions innovadores que ja són a l’abast de les explotacions petites i mitjanes.

Amb una mirada pràctica i orientada al territori, la jornada ha comptat amb experts com Guillem Llach (CLICK, Hespèrides), Antoni Altès (TACTIC, AnaWin), Gio Dal Mas (Zertifier, RegenAg-X) i Vladimir Baulin (DeepSea Numerical, Vin-Q), a més del tècnic Jordi Giné de Concactiva, encarregat de la presentació.

La jornada ha culminat amb un col·loqui participatiu i un espai de networking i tast de productes locals, posant en valor l’aposta per la sostenibilitat, l’arrelament i la innovació al servei de la vinya.

, , , , , , , , , , , , ,

C/ Daroca, 1 – Montblanc 43400 | Telèfon – 977 861338 | Fax – 977 862424 | Avís legal | Política de galetesPolítica de privadesa | Protecció de dades